søndag 22. mars 2015

I dag & en får værra som en er nårn itte vart som en sku

Det er kun dagen i dag som teller - som egentlig finnes

All kraft er i nuet sier de på Hawaii
All kraft og all energi eksisterer akkurat nå og bare nå!

Kjenner du til Huna? Den en livsfilosofi fra Hawaii? Jeg liker den veldig godt.

De syv fundamentale prinsippene er:


  • IKE – The world is what you think it is
  • KALA – There are no limits, everything is possible
  • MAKIA – Energy flows where attention goes
  • MANAWA – Now is the moment of power
  • ALOHA – To love is to be happy with
  • MANA – All power comes from within
  • PONO – Effectiveness is the measure of truth


  • For mange år siden gikk jeg på Huladans hos Anne-Kristine Tischendorf på Aloha Senteret
    Dansen, sangen og filosofien gjorde stort inntrykk. Jeg har aldri glemt det.
    Høyre er Norges viktigste politiske verksted

    Nuvel - til nuet

    Jeg lager en side på Frognerhoyre.no om Høyre som landets viktigste politiske verksted i all hast.

    Hensikten var å kunne kaste en lapp fra stortingsrepresentant Mudassar Kapur om å sende inn innspill til han i jakten på tidstyver. Jakten på tidstyver er et av prosjektene til Høyre for å være Norges viktigste politiske verksted.

    Jeg tenkte å lage en samleside om politisk verksted med informasjon om tidstyvprosjektet og andre prosjekter som likestillingsutvalget.

    Men da jeg begynte å jobbe med å se på tidstyvprosjektet oppdaget jeg at det var større og mer omfattende enn jeg trodde. Jeg fant regjeringens tidstyvdatabase og leste om milepæler i arbeidet fremover.

    Dermed gikk ikke ting så fort som jeg trodde, og jeg måtte lage to sider. Det er alt for lite fokus på alt det fantastisk gode arbeidet regjerningen gjør.

    Om Regjeringens Tidstyvprosjekt
    Så derfor handlet det plutselig om Regjeringens Tidstyvprosjekt og ikke så mye om Høyre som politisk verksted.

    Sånn er det for oss som er effektive men lette å avspore. Jeg KAN kaste lappen fra Mudassar Kapur, men jeg må også poste saken på FB-pagen min. Dessuten saken om Høyre som Norges viktigste politiske verksted på Frogner Høyres page.

    Jeg tvitrer også jeg.

    Ja, ting tar litt lengre tid. Innskytelser og innfall det er meg i et nøtteskall.

    Men fikk da laget ferdig hele kjøreplanen til Webforum og sendt til hotellet. Har mailet alle sponsorene om fremmøte og detaljer. Begynt å sende e-poster til alle foredragsholdere om tidspunkt for innsjekking. Har avklart med alle som skal jobbe på Webforum og sendt kjøreplanen

    Optimist igjen

    Jeg hadde en tøff uke forrige uke. Følte meg fryktelig alene. Folk jeg trodde skulle hjelpe meg med ting, hjalp meg ikke. Alt ble overlatt til meg - jeg ble stresset, sliten og trist. På mandag fikk jeg endelig hvilt ut og da jeg kom til meg selv etter å ha sovet og sovet følte jeg meg merkelig rolig og nesten forklaret. Jeg var ikke glad, men jeg var uthvilt og rolig. Veldig rolig. Det var deilig. Nå ser jeg ganske lyst på livet igjen, er forsiktig optimist. Veldig deilig å ikke være stresset. Ting får gå som de går og jeg er som jeg er.
    - En får værra som en er nårn itte vart som en sku
    Synger jeg med Ola Ivars - det ligger dyp livsvisdom i det for meg akkurat nå. Jeg kunne ha brydd meg mindre om at alt blir perfekt, jeg skulle tatt på meg mindre ansvar, jeg skulle ikke latt meg såre så lett, jeg burde ikke bli sint - aldri bli sint, jeg må ikke være urimelig, jeg må være flinkere til å takle kritikk, jeg må være mer strukturert og målbevisst. Jeg må, jeg må ikke, jeg må... tenker jeg.

    Men nei - jeg er som jeg er. Jeg gjør så godt jeg kan. Jeg er ganske så uperfekt og har noen dårlige dager, men det får være bra nok.
    - En får værra som en er nårn itte vart som en sku - inni er vi like både je og du. 
    En får værra som en er nårn itte vart som en sku - ingen er da helt perfekt.
    Akkurat nå tror jeg i hvert fall på det.

    Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar