mandag 9. mars 2015

Veldig uperfekt person

Jeg prøver faktisk å være "litt perfekt" men mislykkes

Bare det er feil i seg selv. Du skal ikke prøve på det. Jeg prøver temmelig hardt men lykkes ikke. Noen ganger sitter jeg inne hele dagen og skriver og fikser på nettsider og røyker når solen skinner ute. Jeg skulle egentlig ha vært ute og gått morgenturen min, men glemmer tiden mens jeg jobber og noen ganger driver med tull.

Jeg har lett for å la meg trekke inn i diskusjoner på Facebook og liker ikke å gi meg. Plutselig gikk det en time og så rakk jeg ikke den turen.

Noen ganger, eller strengt tatt ganske ofte er huset et skikkelig rot og den hender at jeg røyker på senga.

Planene er så gode og jeg bruker mye tid på dem, men mestparten av tiden rekker jeg ikke alt jeg skal. Trening, kultur og ikke minst husarbeid lider.

Og jeg hater hår på leggene og sånn, men gidder jeg å ta det bort om vinteren - hvis jeg ikke skal på en mulig date (det skal jeg aldri) eller skal trene og må skifte i en fellesgarderobe (trene gjør jeg jo strengt tatt veldig sjelden - noen ganger dropper jeg treningen fordi jeg har hår på leggene og noen ganger går jeg på treningen i treningsklær og dusjer hjemme, men siden jeg ikke har tid til å dra hjem etter trening for å dusje så dropper jeg som oftest treningen fordi jeg ikke har fjernet håret på leggene)? Ærlig talt, jeg fjerner håret hvis jeg tror at noen kan komme til å se leggene mine.

Nå er klokka to og jeg skulle ha lagt meg, men det har jeg ikke gjort. Jeg skal stå opp igjen om en time.

Dette er planen min:
  • Stå opp 0300 frokost og finne klær for dagen, dusje og sånn
    Skal spise en biff som jeg ikke orket å steke i dag. Skulle spist purre hele dagen og litt kjøtt til slutt. Rekker ikke purre i morgen tidlig - blir bare biff. Liksom ikke like sunt,
    Klæren ligger hulter til bulter på gulv. Har forresten en haug jeg tok ut av vaskemaskinen og la på gulvet på roterommet for å henge opp og som har tørket der i haugen på gulvet. De må vaskes på nytt igjen selvsagt så dem kan jeg ikke bruke. I maskinen ligger også noen klært som er vasket men ikke hengt opp som jeg ikke tør å titt på akkurat nå i tilfelle de er råtne, for det er noen av mine beste klær, som skulle vært håndvasket og drypptørket.
  • 0330 Momentumarbeid - arbeid for en kunde
    Jeg er på etterskudd - uff, uff
  • 0530 Generell ryddig – finne frem turutstyr som er i leiligheten og spre ut på stuegulvet
    Overflatisk rydding som gjør leiligheten noenlunde presentabel siden jeg får besøk av en som skal hente turutstyret. Jeg kan spraye litt på badegulvet og tørke med en engangsmobb, Langkosten er gått istykker og den billige støvsugeren min bråker så jeg får vondt i hodet.
    Jeg får kaste ut en del søppel og late som om jeg kildesorterer. Jeg prøver, jeg kildesorterer halvparten av lyspærene og jeg tar med meg en del glass og kaster i glasskonteiner, men ærlig talt går mye i restsøppel jeg.
  • 0600 Gå i kjelleren og hent pulk og masse annet
    I alle hemmelighet synes jeg kjelleren er litt skummel om kvelden og når det er mørkt ute, men klokken seks er der vel litt lyst?
  • 0615 Organisering av ting
    Spre flere ting på stuegulvet og deretter pakke i sekker og bager
  • 0715 Gjøre meg klar 
    Innlagt sikkerhetsmargin - jeg begynner aldri å gjøre meg i stand i tide og jeg er alltid tregere enn jeg tror, men jeg lever i håpet og tror det skal bli annerledes. Pleier å starte for sent, bli ferdig forsent og stresse vanvittig,
  • 0730 klar til avgang Holmenkollen
    Dersom jeg rekker dette.. så har jeg god tid. Da rekker jeg å tusle til Narvesen for å kjøpe billett og snakke litt med mannen i bak disken, jeg rekker å kjøpe en kaffe og en croissant på Kaffebrenneriet ved trikken også. På banen til Holmenkollen kan jeg sove i 20 minutter uansett hvor svett jeg er når jeg kommer ditt. Og jeg har ganske god tid på å gå opp til Skiforeningen og finne ut hvor jeg skal møte folk og komme dit i en rolig og behersket tilstand. I virkeligheten kan det fort - er ofte sånn at jeg ikke rekker den banen jeg planla og derfor må løpe som en gal opp bratte bakker mens svetten siler. Jeg kommer fem minutter for sent og nirøyker utenfor døren før jeg går inn selv om jeg vet at det lukter røyk av meg og at jeg ikke burde.
Jeg har egentlig ikke begynt å fortelle om alt jeg ikke får til. 

Det værste er at jeg faktisk prøver.

Jeg vil være velorganisert, rolig og med full kontroll, jeg vil at kroppen min untatt hodet og øyeområdet skal være rensket for hår. Jeg vil at leiligheten skal egne seg til en bankett når som helst og jeg vil legge meg om kvelden og sove nok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar